Måndag, första dagen på jobbet i år...

Idag var det första dagen på jobbet på
länge för mig. Jag har inte jobbat sedan
den 21:e dec förra året....

Det märkte jag när jag kom till jobbet och
skulle gå in genom dörren... koden... hur var
den nu...?

Vi har väldigt många koder och lösenord på
jobbet. Att man kommer ihåg alla dessa koder.
Det är ju inte bara på jobbet, utan det känns som
det mesta kräver koder eller lösenord för att
kunna använda.

Det positiva jag såg i att jag faktiskt stod utanför
dörren på jobbet i ungefär två minuter, för att lista
ut koden till dörren, är att min semester från jobbet
hade verkligen fyllt sin funktion. Inte en tanke på
jobbet när jag var ledig!!! Det är en bra semester.

Sedan tog det ungefär två timmar, sedan var man
tillbaka i de gamla jobb-rutinerna... så nu är det bara
att jobba, och sedan se framemot nästa semester...



Madelene kom in på jobbet. Hon var så snäll och hade
med sig en kofta som jag skulle kunna ha och värma
min mage med, eftersom den i vanliga fall hade varit
förstor på mig. Tack!
Vi tjötade lite, och sedan önskade jag henne trevlig resa.
Måste erkänna att jag är lite ...(mycket) avndsjuk...
Hon och Peter ska nämligen till Thailand i tio dagar. Trevlig resa!!!!!

Själv stannar jag här i Sverige med bortsmält snö, regn i luften, mörkt och nollgradigt....

Kommentarer
Postat av: Peter H

Det tog nästan kortare tid för mig när jag kom tillbaka till mitt jobb efter ca 10 månader. Och du, din nästa semester blir nog ingen semester ;-) Men jag tror du är gladare för det!

2008-01-08 @ 11:15:29
Postat av: Sara

Peter:
Ja just det... jag ska ju ha bebis innan sommaren.
Får försöka ta semestern innan det, den är ju ändå betald..!

2008-01-08 @ 13:51:52
URL: http://saragidlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0