Kanske en björn...eller en katt...

Undra vad jag var för djur i mitt tidiga liv ???

Jag skulle vilja säga en björn.

Jag älskar nämligen att sova, vila eller vad man nu kan kalla det.
Så fort jag får tillfälle, så lägger jag mig gärna ner och vilar.
Och har dessutom ingen tid att passa, faller jag snabbt in i en djup sömn.

Oftast på min lunch, går jag hem och äter. Finns det
då lite tid över att spendera, lägger jag mig gärna ner
en stund på soffan... och vips...*snark*!

Det har tillochmed hänt att jag tagit en lång sovmorgon,
och då menar jag lång... fram till kl 13. Sedan har jag ändå kunnat
ta mig en liten "powenap" på eftermiddagen/kvällen, för att
sedan utan problem somnat in för natten... icke normalt...

Nog för att man skulle behöva lite skönhetssömn, men hur ful är jag egentligen...?

Därför känns det som jag skulle kunna varit en björn i mitt tidigare
liv. De går ju i ide på vintrarna, och det hade passat mig utmärkt!

Om ni skulle frågat min man, skulle han hävda att jag var en katt innan.
Jag älskar att krypa upp i hans knä, och snäll som han är, så kan
han klappa mig över håret i över en timme (och då överdriver jag inte),
och jag bara njuter och njuter...

...kanske tillochmed spinner lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0