Jaha, då var det ett nytt år igen...

Jaha... nu är det alltså år 2008..!

Ok, vad händer nu då? Någon skillnad just idag?
Har ännu inte haft chansen att skriva datum, där jag är
tvungen att använda ?/?-2008...

Hmm...  så egentligen känns det inte så himla annorlunda,
om det inte varit för att man som människa firar in det nya året
med pompa och ståt. Inte alla, men väldigt många...

Själv firade jag nog min första nyår i helt nyktert tillstånd som vuxen.
Helt ok... det var tillochmed (är det så man ska skriva språkpolisen..?) 
riktigt trevligt.

Vi hade ordnat middag hos oss i goda vänners lag. Fint uppdukat
och maten bestod av tre-rätter sammanlagt. Alla gäster var på
ett eller annat sätt involverade till den lyckade och njutningsbara nyårssupén.

Vi hade även lite underhållning och fler gäster dök upp efter hand.

Tolvslaget var för mig lite förvirrat, för jag hade ingen klocka själv, utan
fick förlita mig på alla andra om tiden. Det var olika bud hela tiden, så
tillslut började jag och Anna att själva räkna,... fem, fyra, tre, två, ett...SKÅÅÅÅÅL!
Det var nog någon minut efter det riktiga tolvslaget, men det fungerade
utmärkt ändå.

Sedan fortsatte festen hemma hos oss igen, och det var full fart. Själv
gjorde jag en liten avstickare vid 02.00, för att hämta min bror och hans
familj på Kurveröd. Jag var ju nykter, så jag kunde ju lika gärna agera taxi.

När jag kom fortsatte festen en stund till men runt kl 03.30, flyttades festen 
upp till vår granne, för att fortsätta där. Det passade oss bra, för min man
var trött och jag kände av hur väldigt nykter jag var i jämfört med de andra.

Men hade det inte varit för denna trevliga tillställningen, kunde man ju
inte skilja på 2007 och 2008...

Men nu är det bara för oss att flyta med och tillslut är det liksom helt naturligt
2008, och det går så himla fort så nu är det väl inte långt kvar till man känner
samma sak inför 2009...

Så passa på att njut nu år 2008, för det en gång tagit slut, kommer det aldrig tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0