Dagens Boktips...




Måste bara rekomendera en bra bok!

Något fattas i vårt hem... Off course... Boken med alla Thåströms 
texter med ackord till, som han har gjort mellan 1922-2007.

Ett måste i varje man och kvinnas hem. Iallafall för dem som gillar Thåström.

Sitter här och läser boken, och har liksom fastnat i en egen liten värld, i min perfekta värld...
Boken innehåller alla hans texter, vilket jag tycker är helt fantastiska. Måste erkänna att jag
inte har sjungt rätt på alla ställen... nu när jag har texterna framför mig, svart på vitt, så är
de ännu bättre. Vilken låtskrivare!

Även för den som kan spela instrument, har de längst ner på sidan skrivit ut ackorden, så
musikkunniga folk ska kunna spela med, utan att behöva ta ut ackorden själva. Eftersom
jag själv inte spelar något instrument (bra), får jag utnytjja mina vänner till spelandet. Hoppas
Robert övar och övar på sin gitarr som han fick i julklapp, så kan vi kanske dra en liten låt
tillsammans någon gång i framtiden.

Det är också en hel del snygga kort och det är alltid roligt att kolla på kort från olika epoker.
Speciellt när korten innhåller Joakim Thåström... eller hur Anna Å...?!!!!

Boken är snygg - väldigt snygg. Själv har jag satt upp den på väggen.

Så där har ni... Dagens  Boktips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0