Självskrivet på onsdagar...

Jag och Robert har bestämt oss för att prenumerera på
tidningen Bohusläningen. Det har vi gjort nu ett bra tag,
för den dyra summan 170 kr i månaden...

Ibland kan jag faktiskt fråga mig själv om det är värt det,
men vi har också varit utan tidningen för ett kort tag, och
då märkte man att man saknade den. Det kändes gott att
ha en lokal tidning, så man har lite koll på vad som händer
runt omkring oss. Nu kan man ju ibland tvivla på att det
verkligen händer något runt omkring oss enligt Bohusläningen,
för den kan allt vara så tunn, så det inte känns som man har
något i händerna.

Nu ska jag inte bara klaga på tidningen som jag själv valt
att betala dyra pengar för, utan nämna ett trevligt och välskriven
spalt som finns i Bohusläningen varje onsdag.

Det är en spalt skriven av vår lokala förmåga Andreas T Olsson.
Spalten "Självskrivet" publiceras varje vecka och innehåller något
välskrivet och genomtänkt, men många pikar samt humoristiska
tankar från Andreas. Idag handlade spalten om klimatförändringen
i världen, som han upptäckte och tänkte på när han gick över torget
i Uddevalla och såg vår staty Erik Dahlberg gråta.

Har sett honom flera gånger uppträda, hålla tal och han har även
varit med på vår personalfest på jobbet, och sagt några roliga och
sarkastiska ord om vår klockspalt i tidningen. Även om han känns
som en filur som spexar för det mesta, tycker jag ändå att han får
fram sitt allvarliga budskap på ett bra sett mellan all humor han framför.

Så för er som inte prenumerarar på Bohusläningen, eller har möjlighet
att kanske läsa den på jobbet... ta en sväng till något väntrum, eller
något café på onsdagarna som har tidningen och läs spalten.

Det är den värd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0