Helgen i stora drag...

I lördags var jag hos Lisa och Magnus, för att
kolla in Melodifestivalen, samtidigt som man
satt och smaskade i sig kexen och osten som
var framdukat på bordet.
Ja, vad säger man... Melodifestivalen är ju ändå
melodifestivalen... Ur min synvinkel varken jättebra
eller jättedåligt.
En och halv timme lördagsunderhållning.

Eftersom jag inte dricker alkohol längre på
festerna, så kan jag med nöje ta vara på "dagen
efter", istället för att sova bort eller gå ut i soffan med
täcket och kolla tv hela eftermiddagen. Det var gamla
tider det...

... nu känner jag mig istället pigg som en mört, och vill
gärna ta mig utanför dörren för att se vad väder och vind
har att bjuda på. Så i söndags var jag och min kära ljudbok
ute och gick drygt två timmar i det lite blåsiga, men regnfria
vädret. Kändes helt underbart. Samtidigt som man får
motion och frisk luft, kan man skingra sina tankar och
funderingar i lugn och ro.

Sedan när man har hållt igång en hel dag, så gör det faktiskt
inget om man råkar hamna framför tv i soffan, med lite godis
inom räckhåll.

Det är man tillochmed värd, tycker jag....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0