Lite kvällsbloggande...

Igår var jag på personalfest på jobbet. Det var väldigt trevligt och roligt att träffa alla vänner och kollegor. Saknar de faktiskt lite. Men det är ju inte fel att vara mammaledig heller... ;)

Festkommiten på jobbet hade verkligen gjort ett bra jobb. Vi började med att delas in i lag. Sedan var det fem olika tävlingsmoment som skulle göras av varje lag.

Första grenen var pussel...
Då var det tre kort på tre kollegor som de hade klippt itu till massa pusselbitar. Vi skulle lista ut på tre minuter vilka dessa tre figurer det var. Vi hade ett rätt... Det var väldigt svårt. Speciellt för mig, för korten var tagna någon gång i början av 70-talet, och jag är ju född -73. Fatta själva....!

Andra grenen var spotta råtta...
Då gick vi ner i garaget och fick varsin seg råtta som vi skulle spotta så långt som möjligt. I den grenen kom vi tvåa....!

Tredje grenen var kast m olika bollar...
I gymnastiksalen fick vi varsin boll att kasta i en hink. Jag fick en tennisboll, som studsade på kanten och i hinken. Flyt!
Det gick ganska bra, men sist fick vi en ballong vi skulle kasta i. Där gick det sämre...!

Fjärde grenen var en ordlek...
Vi fick 17 bokstäver blandade i ett kuvert. Vi skulle gissa ordet inom fem minuter. Den enda ledtråden vi fick var att ordet började på V. Efter många om och men, fick vi till slut ordning på ordet. Svaret blev VATTENRENINGSVERK. Inte helt lätt...!

Femte och sista grenen var att jaga golfbollar...
En i vårt lag fick ta på sig skidglasögon som var igentejpade, så det inte gick att se något. Väl inne i rummet hade de byggt upp en gång av bord, där vi skulle guida personen som inte såg något till att hitta golfbollarna och lägga i en plastpåse. Det var inte helt lätt. Ibland glömmer man var höger och vänster e.... men vi lyckades tillslut....!

Så när alla dessa grenar var gjorda, väntades det tacobuffe. Smaskens! Under maten var det lite lotterier, samtidigt som vi fick reda på vilket lag som vann femkampen... Tyvärr inte vi!
Men hela kvällen var jätte trevlig, och jag tillochmed buggade.... då har jag lite innanför västen....!

*

Idag, fredag var jag allt lite seg i morse, men det gick över på eftermiddagen när vi fick väldigt trevligt besök. Leons kamrater Minna och Kasper var och hälsade på. Med sig hade de sina mammor Mari och Ellinor, som fick en liten fika iform av lussebulle och kaffe/te. Det var jätte trevligt. Det är så roligt att se att Leon tycker det är jätte roligt när det händer saker. Gärna andra barn gillar han. Det är trevligt.

Robert har gått ut en sväng idag m bl a Peter som skulle ordna en quiz, så jag och Leon har spenderat fredagskvällen helt själva. Det blev visst Idol som stod på hela kvällen... ja ja, sämre program finns det ju.

Nu har Leon gått och lagt sig och snart går jag in och gör honom sällskap. Gissar att Robert blir sen, så jag orkar inte vänta upp på honom.

Så Go´natt där ut och sov så gott. Sweet dreams!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0