Lekkamrat, nyår och personalfest... friska igen...

Idag har jag och Leon spenderat hela eftermiddagen ihop med Tessan o Lill-William.
Var hemma hos dem o hälsade på. Där bjöds det på kaffe och mackor. Mums!
Leon o William är så sköna att sitta och studera. Nu händer det saker minsann...
I somras var vi hemma hos oss och hade lagt ut en filt på gräsmattan. Där låg de och tittade upp i himlen på allt som rörde sig runt omkring dem.
Nu leker de för fulla muggar. William är ju upp och går fram och tillbaka, hit och dit, medans Leon försöker krypa och härma William så gott det går. De leker med leksakerna tillsammans. Eller ja, tillsammans och tillsammans... de leker iallafall med dem.
Tänk nu till sommaren som kommer. Då kommer de kunna springa och leka båda två. Häftigt!
Jag och Leon fick också en jättefin och rolig adventspresent. Tessan hade gjort en tavla av fem kort på Leon när han var liten. Jättefint var det. Jag blev så glad. Kort är alltid så roligt.
Leon o William lekte i tre timmar, sedan var Leon helt färdig och somnade som en stock i vagnen påvägen hem.
Det är roligt att han har så många lekkamrater. Kamrater är viktigt och det är lika bra att börja i tid...!

Nu vet vi även vad vi ska göra på nyårsafton.
Skönt att veta det i tid, så man slipper oroa sig för vad man ska hitta på. Vi har blivit bjudna till våra grannar och det passar oss perfekt med tanke på Leon. Det ska bli trevligt.

Imorgon ska jag på personalfest på jobbet. De brukar annordna en fest runt jul varje år. Det ska bli jätte roligt eftersom jag inte har sett de flesta på länge. Även om jag nästan bor granne med jobbet och passerar det minst en gång varje dag, så har jag verkligen inte sprungit ner stället. Har varit där två gånger med Leon sedan i april... Men jag är ju faktiskt ledig, mammaledig. Så jag har ju annat och göra... :) Därför ska det bli skoj att träffa alla kollegor, som vi säger i vårt jobb.

Nu är Leon helt frisk från magsjukan. Skönt för honom (och oss). Nu är han som vanligt igen... Jippi.
Här är en liten bild från en nybadad Leon.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Han är verkligen ursöt!

2008-12-04 @ 08:13:12
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Robert

Ha så kul på personalfesten! Jag å den nybadade väntar hemma bland tomtelakanen;)

2008-12-04 @ 20:07:14
URL: http://robertgidlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0