En regnig måndag i augusti...

Idag är det måndag, regn och "ugget"...
Känns som en typisk svensk höstdag.

Vår måndag började sådär...
Kl 03.40 ville Leon ha mat. Då hade han sovit sju timmar
innan (lite lyxigt). Men om vi skulle utnyttjat den tiden för att
sova vi med, skulle vi isåfall gått och lagt oss 21.30, och det
kändes tidigt. Istället gick vi och lade oss kl 00.30 istället, vilket
nu i efterhand känns lite sent.
När sedan Leon ätit klart, var han inte alls sugen på att sova
vidare. Jag förstår honom! Han har ju fått sina timmars sömn.
Men en annan som bara sovit tre timmar, var inte alls på
samma lekhumör... Men det var bara att ta tjuren vid hornen och
försöka underhålla vår lille skrutt.
Tillslut, vid 06 tiden somnade vi båda i soffan. Leon av trötthet, jag av utmattning...

Sedan vid lunchtid blev allt mycket trevligare. Då begav vi oss ut till
Misteröd och besökte familjen Rodin-Bejbom. Där fick Leon en jättesöt present.



Vi vräkte i oss Vienettaglass och chokladrulltårta i mängder. Drack kaffe och
tjötade om allt mellan himmel och jord. Jätte trevligt!

Sedan bar det hemöver. Robert skulle vila och Leon skulle ha mellanmål, vilket
passade utmärkt. Först grejade pappa-Robert med datorn och Lille Skrutten med
sina fiskar (en mobil från IKEA). Det är Leons favoritsysselsättning...



Efter de var klara så somnade dom med en gång. En i sängen och en i vagnen.
Gissa vem som ligger var...?!?

Så nu har jag lite tid för mig själv att slå ihjäl....

... tror bestämt att jag ska unna mig att måla naglarna
så här en regnig måndag eftermiddag...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0