Tids nog är ändå tiden den samma...

Imorgon lördag är det bara två veckor kvar
innan storken har planerat att landa hos oss.

Tidsbegrepp är en obegripligt fenomen....
Samma tid kan betyda olika saker för olika
människor och olika för olika händelser.

Just nu känns två veckor inte så länge, men
tillräckligt länge för att jag vill att storken ska
komma innan dessa två långa veckor är slut.

Tiden för storken är ju ändå satt till 10:e maj, så
innan dess är ju faktiskt tiden beräknad för tidigt,
men passerar det 10:e, har tiden plötsligt gått över...

Alltså är man väldigt tidsberoende. Jag kommer
fortfarande känna att jag vill att Mayleon ska dimpa
ner innan utsatt tid, för att jag känner mig öerhört redo
(hur man nu kan bli det över något man inte har en aning om).
Kommer det nu vänta ända tills 10:e och ske på utsatt
datum är det ju precis som det är sagt och inga krussiduller.
Men kommer det gå över kommer dagarna kännas som
veckor, månader, år...

Men det är inget som vi kan styra över (som tur är...),
och det samma gäller tiden.
Tiden är alltid samma, det är bara vi som styr över hur vi vill spendera den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0