Fint väder lockar fram Ernst inom sig....

Denna veckan har det varit kanonväder.
Jag har gått i kjol och bara njutit av värmen.
En del städande och ´fejjande` i trädgården och hemmet
har dominerat. Robert har varit jätteduktig och
sköt om trädgården, medans jag har försökt
ge mig på hemmet. För mig går det ju lite saktare
än vanligt, och allt känns lite lite tyngre.
Men skam den som ger sig!!!!

Nu när det är klart känns det med ens mycket bättre,
och man tänker.
- Det var väl ingen konst! (Suck, stön och pust....)

Ulle (Engelbrektsson) och Ulle (Landaeus) var hemma
och tog en fika i trädgården med William och Ebba. Jag
hade nämligen lovat Ulle att passa William en liten sväng
på eftermiddagen tills Martin kom hem från jobbet. Så
det passa perfekt att passa honom i vår trädgård, samtidigt
som vi såg på medans Robert lekte Ernst Kirchsteiger.

På kvällen gick vi ner till Butlers och var med på quizen som
de brukar ha varje onsdag. Där träffade vi Malin, Peter och
deras quiz-gäng. Vi som inte var orginalmedlemmar i deras
lag, fick bilda ett eget lag. Så vårt lagnamn blev
- De utstötta!!!!
Vårt lag bestod av mig, Robert, Chatrine och två som jag jag
inte kände ("farfar och "Kalle").
Det gick sådär.... för oss. Inte helt kass, men inte heller helt kanon.
Trevligt var det iallafall.

Idag är det torsdag, och lika strålande väder som det varit innan.
Nu ska jag ta hand om tvätten, och sedan avbryta Robert i sina
Ernst-fasoner för att ta en fika i vår fina trädgård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0