Utmaningen är tagen...

Jag har blivit utmanad av Kim Kärnfalk, att berätta sju sanningar om mig själv.

Jag ska säga er att det var inte det enklaste... Konstigt, man känner ju sig själv,
så det kan väl inte vara så svårt... eller så funderar man inte så mycket på sig
själv, utan mer på andra...

Ok, då kör vi... sju sanningar om mig själv:

1.  Sanningen är den att...Jag har väldigt svårt
      att spara pengar. Varje månad, innan lönen
      kommer har jag aldrig mer än 300 kr att röra 
      mig med. Och det är sällsynt bara det...

2.  Sanningen är den att ...Jag är väldigt bestämd
      på hur saker ska göras och inte göras. Görs det
      på mitt sätt (som är det bästa), så är jag nöjd, annars
      försöker jag övertala vederbörande att ändra sitt
      sätt till det som är rätt...dvs mitt sätt.

3.  Sanning är den att...Mitt första hem var ett barnhem i 
     Calcutta i Indien, som självaste Moder Theresa var 
     grundare till. Där bodde jag tills jag var tio månader och
     hamnade sedan hos min familj i Ljungskile.

4.  Sanningen är den att...När jag var liten var jag på
      hundutställning med min strävhåriga dvärgtax Mimmi. Där
      vann jag och Mimmi "best in show". Alltså vi vann hela skiten...
      Hamnade i tidningen i Bohusläningen... Stort..!

5.  Sanningen är den att...När jag gick på högstadiet hade jag en
      sk revolt-period klädmässigt. Jag hade då på mig en alldeles
      förstor, utsliten collegetröja, nerhasad över ena axeln. Gärna svart,
      med något neonfärgat tryck. Sedan en kort-kort kjol, som knappt täckte
      rumpan. Till kjolen hade jag svarta nätstrumpor och ett par pumps till.
      Frisyren innehöll en halv sprayflaska och sminket gick i så många färger
      som möjligt. Toppen av allt var min säregna jeans-jacka med fastsytt
      ryggmärke på. Alla de andra hade Kiss, Iron Maiden eller Wasp på sitt. 
      Inte jag inte... mitt var ett tryck med Madonna... skit coolt..(tyckte jag)..!

Måste bara lägga till att detta var 1987-88, även om modet nu ser likadant ut som då...

6.  Sanningen är den att...När jag sitter och arbetar med pass, så är jag inte 
     alltid riktigt ärlig. När vissa har tagit sitt passfoto, och frågar mig om det blev
     bra, kan jag säga JA, men mena NEJ... det såg ju hemskt ut...! Förlåt!

7.  Sanningen är den att...Ibland när jag kollar på romantiska komedier, kan
      jag bli så rörd när de får varandra på slutet att det känns i hela magen. Filmen
      behöver inte ens vara bra..., och det blir ju inte bättre nu när man är gravid...!

Så, nu var utmaningen klar! Inte helt lätt... Puh...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0