Hur har helgen varit...?

På fredagen hade jag och Robert siktat in oss på att ha en mys-kväll.
För oss innebär det att efter vi kommit hem från jobbet, försöker vi
komma på för något roligt vi ska fixa till att äta. Detta är ett svårt, jobbigt
och inte alls lätt beslut.
Hmm...ska det vara lyxigt och påkostat eller kanske bara lättlagat och
att det ska gå snabbt eller kanske rent av hämtmat för lathetens skull...
förslagen är många och med båda som har den sämsta beslutångesten
i "hela världen" (för att överdriva..) blir det inte lätt.

Det blev hämt-pizza på Pingvin.... Fantasi................

Mys-kväll innefattar också att man byter om från stela jeans till mjuka
byxor och en tröja som också är mjuk och go, och som man kan ha
på sig hela kvällen. Det gör inget om kudden från sängen smyger sig
ut i soffan heller...då kan man riktigt "gosa" ner sig i soffan framför tv:n
och se till att det man behöver ligger inom räckhåll, så man inte behöver
röra sig onödigt mycket från sitt mys-pys i soffan.

För oss blev det att kolla lite på idol, och sedan det nya underhållnings
programet som höll på hela kvällen....

Ja vad säger man.... typisk fredagskväll om man inte har något roligare
att göra.

På lördagen hade jag och Robert lovat att bjuda på middag till våra vänner
Anki och Andreas (som kallad Lilleman i våra kretsar), för att sedan gå ut
på Mortens Krog och lyssna på ett band med namnet Rocks Off som kör
Rolling Stones-covers.
Eftersom jag inte kunde dricka vin eller någon annan alkoholförtäring, så
bestämde jag mig för att laga en tre-rätters, så jag allefall kunde njuta av
lite god mat.

*
Förrätt: Tomatsoppa, med smak av basilika
*
Varmrätt: Ungsbakad lax med räksås, duchess-toppar och morötter/purjolök
*
Varma päronhalvor glaserade med chockladcrisp och vispad grädde
*

Till detta serverades under kvällen fördrink, vin öl, grogg, kaffe och cider.

Sedan lagom runda och förfriskade av mat och dryck begav sig färden ner
till Mortens. Det var mycket folk, men inte många man kände. Det nya stället
som Mortens byggt till är jätte snyggt, men inte alls så personligt som förr...
Bandet körde igång och de flesta började rocka loss... Själv stod jag nykter och
mest kollade in olika folk. Vad annorlunda man ser allt i nyktert tillstånd... Själv
blir jag bara avundsjuk på de som dansar och tjoar, men det är nog ett faktum
(iallafall för min del) att jag dansar hellre med ett par "stadiga" i varje ben...

Kvällen var allt trevlig även om jag inte tjo- och tjimmade fullt ut, och den började
leda till sitt slut. Jag stod och skulle säga hejdå till Peter H, och samtidigt kom en
vinglande Mr Alderborn fram och också ville vara med och prata...
För er som inte känner till vår käre Ulf, kan jag i detta skede  beskriva honom i
stadiet som överförfriskad, vinglande och engelsk-sluddrande.
Peter berättade för Ulf att jag skulle bli mamma, och då tittade Ulf på mig länge,
för att sedan få fram ett sluddrande:
-Congratiolation!

Jag kunde inte annat än skratta lite och kände att han faktiskt menade det. Så Tack Ulf!

Nu går helgen mot sitt slut, och det är söndag. Även om jag inte drack något dagen innan
kändes det som en typisk "bakfylle-dag".
Soffan, tv:n, hämtmat, dvd-film och bara slappa....
Ja, ja... jag är faktiskt vuxen och får göra vad jag vill!

Vilken helg.... Men men, den tar ju alltid slut och vips så är det måndag.

Kommentarer
Postat av: malin

ojojoj vad jag vet...precis hur det var att vara nykter på krogen, å du...påminn mig om att jag ska ge igen lite;)

2007-10-08 @ 21:07:00
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Lisa

Beslutsångestens mästare blir extremt glad av att ta del av andras velande... Ni verkar ha haft en riktigt bra helg iaf -
i en lagom mix av hemmamys, finmiddag o Mortensbrôt. Nykter på krogen... har svaga minnen av att vara gravid på 'stenåldern'. Stå där alldeles nykter o känna sig både tjock o fånig, dessutom i goa rökmoln (det slipper ju du iaf) var så där kul... Känner mig iofs ff lite fånig... Nej - nu ska den (oxå) statligt anställda jobba lite. Sköt om er!

2007-10-09 @ 09:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0