Drömde en mardröm inatt.... otäckt...

Det var länge sedan jag drömde mardrömar.
Jag har börjat sova dåligt på nätterna och vaknar
av och till hela tiden.

Har ont i magen från och till. Spänner och har
sig. Brösten ömmar, så därför kan jag inte ligga
på mage som vanligt. Och minst uppe en gång
för att gå på toa. Symtomer kallas det visst...

Inatt vaknade jag tre gånger under natten. Det var
väl inget märkvärdigt, tänker ni, men det var det...

Första gången jag vaknade visade min digitala
klockradio med stora röda siffror 1.11.

Andra gången jag vaknade visade siffrorna 3.33.

Halvt vaken kollade jag två extra gånger... jo, samma
varje gång, 3.33. Tyckte det var lite fachinerande ändå,
och skrattade lite trött för mig själv.

Sedan var det tur att vakna och göra det dagliga nattbesöket
( vad roligt skrivet det blev...) på toaletten. Gissa vad klockan
visade...? Tittade på de starka röda siffrorna...6.66. Helt otroligt!
Hur kunde det bli så... Nu vaknade jag till lite extra, och gick
in på toa. Där satt jag och tänkte lite.. Betyder detta något? Skumt
eller bara en tillfällighet? Sedan kom jag osökt  att tänka på siffrorna
666. Numbers from hell...

Jag gick och lade mig. Jag får försöka somna, tänkte jag. Jag hade
nämligen sovmorgon, och vill gärna sova så länge jag kan.

Troligtvis somnade jag med än gång, av utmattning. Då började
jag drömma... Drömde om alla dessa siffror..666... Drömde att
jag hade något konstigt i magen. Robert ville att vi skulle döpa
barnet till Damien, och alla runt om mig var mörka och läskiga.

Nu när jag skriver detta, låter det mest bara fånigt. Men när jag
väl drömde, känndes allt så verkligt och nära.

Ja ja... Jag hoppas bara att när jag vaknar i natt att inte klockan
spökar för mig. Snälla klockradio.... visa en tid som 2.39.
Annars är det väl något som är skumt.......!!!

Kommentarer
Postat av: Peter H

Number of the beast... kanske?

2007-10-03 @ 15:18:04
Postat av: kim

nu kan väl klockan inte vara 6.66 så du måste ha drömt det.

2007-10-03 @ 15:20:31
Postat av: Sara

Kim:
Ända tills jag såg ditt inlägg, har jag levt i tron på något som inte är möjligt...
Drömde jag, eller är jag helt knäpp....
Tack för att du tog ner mig på jorden. /Sara :-)

2007-10-03 @ 15:32:35
Postat av: malin

hahaha!!!

2007-10-04 @ 12:29:02
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Annah

=) jobbigt! Min kusin drömde att hon födde ett en meter långt barn... =)

2007-10-06 @ 20:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0