Nu är jag förbannad...

Varför ska det vara så krångligt...

För drygt två år sedan köpte jag en
ny mobiltelefon.

En Samsung SGH-Z300. En liten "flashig"
sak (på den tiden...), som man kunde ta
kort med, lyssna på Mp3 med, stort minne
med massa olika finesser på.

Jag hade inte så mycket pengar just vid
tillfället, så jag såg ett erbjudande från
Telia, som visade att man kunde köpa mobilen
för 1:- om man band upp sitt abonnemang till
Telia i 24 månader.
-Ja, ja... jag tänkte inte byta telefon inom
det senaste året, och priserna för att ringa
var väl helt ok, tänkte jag, och slog till
på erbjudandet. (1:a misstaget...)
Då får man ju ett kontrakt att skriva under,
som är skrivet med jättesmå bokstäver, och
hur långt som helst. Ingen som jag känner har
läst igenom det på plats, eftersom det skulle
ta oerhört lång tid. (2:a misstaget)

Jag gick iallafall glad och nöjd (förutom att
jag fick lägga till 300:- för en uppläggnings-
avgift) från butiken, med min nya mobil.

Nu i augusti hade det gått 24 månaderna, och
min bindningstid på telefonen gick ut. Då
bestämde jag mig för att byta operatör. Till
min fasa märkte jag att det nya sim-kortet
från det nya operatören inte gick att starta
i min mobil. Mobilen var operatörslåst till Telia!!!
-Attans, tänkte jag, vad krångligt!
Hade jag läst det långa kontraktet med den
lilla lilla texten, hade det framkommit där
att telefonen kommer vara operatörslåst, och
kan bara låsas upp av Telia, som i sin tur
tar en avgift på 300:- för denna "tjänsten".
(3:e misstaget)

Jag gick då till den nyöppnade Telia butiken
på Torp för att få hjälp med att låsa upp den.

Men tjii fick jag... Det kunde inte de i butiken
göra, utan de kommer skicka mig en "påse" som JAG
ska lägga min mobil i och skicka iväg till Samsung,
för att sedan vänta 3 veckor på att få tillbaka den.
Så JAG ska skicka iväg den, JAG ska ha koll på att
den kommer fram, JAG ska vänta på att den blir lagad...
JAG, JAG, JAG...

Så nu är jag förbannad....

Vaför ska jag vara tvungen att fixa iordning min
telefon, som jag har köpt och betalat av...

Det är ju äntå Telia som låst den från början, då är det väl dom fixa detta!

Så mina ord blir... JÄKLA TELIA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja!! håll dig långt borta från det företaget. hur billigt och bra dom än säger att det är så är dom alltid dyrast. stackars :(

2007-11-02 @ 12:00:32
Postat av: Hansson

Det finns folk som låser upp den för 100-200 kronor.

2007-11-02 @ 13:20:53
Postat av: Sara

Jag har allt kollat upp olika andra alternativ för att låsa upp den, men nu är det så att JUST den telefonen telia gjorde kampanj för(som jag köpte), är skitsvårt att låsa upp utan Telias hjälp. Det fungerar med de flesta andra, men inte med min. Säkert uträknat av Telia...

2007-11-02 @ 14:17:22
URL: http://saragidlof.blogg.se
Postat av: Din Man

Jag ska slå ner hela telia! ;)

2007-11-03 @ 13:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0