"Glögg-laddning"...

Nu är jag hemma från vår lilla konferens i
Billingehus.

Det var jättetrevligt och nyttigt. God mat och
en sju helskottas utsikt från Hotellet ner över
den upplysta staden Skövde. Alla dessa lampor
och gatljus fick Skövda att uppenbara sig som
en storstad... Maffigt!

Nu ska jag klycha lite, för:
- Borta bra, men hemma bäst!

Klart man längtar hem. För mig blir det ju till min
man självklart, och vår härliga soffa som man kan
bara slappa i framför tvn. Min egen säng med mina
egna kuddar och täcken. Mina kläder som jag kan
 välja vad jag ska ha på mig utefter det jag ska göra.

Men för att kunna längta hem och uppskatta det man
tar förgivet i vardagslivet, måste man kanske åka iväg
någon gång, så hemlängtan kan sätta igång....

Idag är det inte planerat något speciellt...

... men imorgon laddar vi inför glöggfest hos Lisa och
Magnus. Det ska bli jättetrevligt.
 
Jag har lovat mig själv lite i smyg, att jag inte ska dricka
glögg förrän första snön runt jul har kommit, så denna
fest kommer väldigt lagom.
Glögg är alltid trevligt och gott, och en speciell känsla att
dricka, tycker jag. Eftersom det inte dricks året runt, inte av
mig iallafall, tröttnar man inte på glögg, utan njuter när tillfället
bjuds.

Så ikväll blir det "glögg-laddning" inför imorgon.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0