Dålig karraktär, en dålig sida hos mig...

Ibland blir jag arg på mig själv för att jag
har så dålig karraktär. Det är en sida av
mig som jag inte gillar.

Lovar mig själv någonting, och sedan går
det inte lång tid innan jag bryter det löftet...
- Det var ju BARA mig själv som jag lovade.

Som te x att inte äta onyttiga saker på vecko-
dagarna. Men ändå händer det att latmasken
i en själv spökar, och det känns mycket lättare
att köpa hämtmat än att ställa sig framför
spisen och laga till den maten som vi redan
har hemma.

Sedan kanske det står kvar en liten chipsskål
som inte blev uppäten i helgen. Istället för att
ställa undan den i kylen till helgen, så slinker
chips efter chips in i munnen.... de kan ju bli dåliga... (och det är måndag)
- Skit också!

Den samma dåliga karraktären som vägrar
försvinna hos mig finns kvar när det gäller
pengar...
Ok, nu har det gått halva månaden, och jag
har faktiskt lite pengar över (för ovanlighetens skull).
- Hmm, så har jag ju faktiskt råd att köpa de
där stövlarna jag tänkte spara till att köpa nästa
månad...
Och sedan när stövlarna väl är inhandlade, så
har visst pengarna på kontot sjunkit. Och sedan
kommer en oförutsagd utgift som te x ett recept
på apoteket som måste hämtas ut, och det är ju
inte gratis naturligtvis.
Så helt plötsligt står man där med jätte lite pengar
kvar på kontot, och två veckor kvar till lön, med
stövlarna i gaderoben.
- Varför var jag tvungen att köpa dessa stövlar...?

Men hade det inte varit stövlarna som min karraktär
föll på, hade det varit något annat.

Jag försöker gång på gång, men på något sätt i
slutändan är det ändå min dåliga karraktär som
vinner. Har även sagt till Robert att vi ska hjälpas åt,
och säga till varandra när något onödigt är på gång.
Men jag måste erkänna att Robert har nog inte heller
så jätte bra karraktär (förlåt älskling..).

Så vi får väl se om jag kan ändra min karraktär till det bättre... något tips...????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0