Vi komma, vi komma från pepparkakeland....

Nu är vi redan inne i december, och det
är första advent.

Det är allt lite mysigt med alla dessa ljusstakar
och julstjärnor som lyser i fönstrerna, och en
känsla av värme sprider sig i mitt hjärta.

Själv gjorde vi ordning lite hemma med ljustakar,
och lite "rött" inför julen. Gardiner byttes ut, och
några stjärnor och prydnadssaker dammades av,
och sattes upp så man fick lite advents känsla.

Mysigt blev det...!!!!!

Det är ju så att ju närmare jul man kommer, innebär
det också enligt tradition att julbak och pepparkaksbak
står på listan. Tyvärr är jag ingen bull-mamma (men
jag önskar att jag var), men jag funderar på att försöka
få till något bak i år. Lusse-bullar verkar jobbigare än
pepparkakor, så det lutar mer åt pepparkaksbak.

Jag kommer ihåg för jätte länge sedan när jag och Kim
delade lägenhet i Uddevalla. Det nalkades jul, och vi
tänkte göra vår lägenhet fin med att baka ett pepparkakshus
tillsammans. Vi gick ner till affären och köpte pepparkaksdeg,
mallar för pepparkakshuset och samtidigt en julskiva,
Absolut Chrismas, för att vi skulle få in den riktiga julkänslan.

På vägen hem laddade att sätta igång med baket, passerar
vi Restaurang Harrys. Vi tittade på varandra...
- Ska vi ta en öl innan vi sätter igång, undrade jag.
Kim var inte sen att hänga på, så vi gick in på Harrys och tog
en öl. En öl blev två, och två blev tre....osv....

Sedan var det kört... klockan blev sent, vi blev sluddriga och
skulle inte vara nära en spis i det tillsåndet. Så allt slutade i en
kväll på Harrys istället för ett julbak...

Men nu kan jag ju inte hamna på Harrys och skylla på för
mycket öl, utan i år får jag väl göra ett nytt försök, och se vad
det slutar i.
 
Jag lovar inget. Men jag lovar att rapportera om det händer något.....


Kommentarer
Postat av: kim

Jag ska tala om för dig att när vi väl fått ihop det där jävla huset så dýngade vi till igen för att fira;-) Det är det finaste hus jag sett hittills. Bakat med enorm vilja och bakrus...

2007-12-03 @ 21:56:51
URL: http://kimkarnfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0