Helgen har varit följande...

På fredagskvällen var jag på kalas. Det var
jättetrevligt. Vi var fem tjejer, inkl födelsedags-
barnet. Hon hade gjort en god kycklingpaj och
en hemmagjord kladdkaka till efterrätt.
Mumms....
Det som var lite extra mysigt, är att vi inte träffas
så ofta. Alla har olika saker på sitt håll, så det
blir oftast kalas och runt jul och någon gång på
sommaren.
Men det gör faktiskt inget, för när vi väl träffas, har
vi jättetrevligt.

På lördagen var vi med och hjälpte till att medverka
på ett "överraskningskalas".
Vår kära vän Bengt "Bengan" Mogefalk har fyllt 50 år.
Men det var ett tag sedan. Han var nämligen inte hemma
just den dagen han kom till jorden för femtio år sedan.
Då smet han iväg till Leeds och kollade fotboll...
Så uppvaktandet fick bli när han kom tillbaka till Uddevalla.

Sari och Gunilla hade ordnat supergoda smörgåstårtor,
och Kongstad stod för lokal. Sedan var vi andra med och
blåste ballonger, utsmyckade lokalen till ett festpalats.
Bengan hade inget ont anat om kalas, utan trodde att han
skulle ta några kalla öl och kolla på fotboll, som han har
gjort ett antal andra lördagar hos Kongstad.
Gissa om han blev överraskad när stod upp och sjöng
gudomligt vår fina grattissång "- Ja, må han leva..."
Sedan var kalaset / festen / partyt / firandet / i full gång... och full kaos...

Vi som stämde upp till sång och var med och sa hurra, hurra, hurra, hurra!!!!...,
var Lasse, Sari, Gunilla, Putte, Spursen, Ulrika, Kongstad,
Peter, Tompa, Robert och jag. Sedan kom Malin, Peter och Dennis en kort sväng.

Så Grattis i efterskott Bengan!!!!

Söndagen var lugn för min del. Robert jobbade hela
dagen, och jag och mamma var en kort sväng och
trängdes på Torp. Men det var det värt, för vi hittade en
julklapp till mig... jippi! Nu när man är så gammal som
man är, så följer man med sina föräldrar och väljer ut
sina julklappar, så man slipper byta och så det blir rätt
storlek från början. Tecken på att man är vuxen...
Men nu blir min julklapp från mamma helt perfekt och
rätt storlek, rätt färg och rätt för min stil.

Annars jobbar jag hela veckan, för att sedan gå in i en
"fira-jul" dimma... men det ska bli gott att vara ledig... (ännu en klyscha på gång...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0