Fullt ös i december...

Det känns som jag har fullt upp resten av året,
så december månad kommer nog svischa förbi
utan att jag hinner säga ordet lyxkryssningsfrukostbuffé...
(Det var det längsta ord jag kunde komma på, om det nu är ett korrekt ord...det vet jag inte...)

Just nu går det från lågsäsong till högsäsong på
jobbet. De flesta ska ut och resa nu över jul och nyår
till varmare breddgrader. Och då har naturligtvis deras
pass gått ut. Jag förstår inte att folk har råd...
Thailandsresa i två veckor över nyår med två vuxna och tre barn....
Inte hur billigt som helst, men det är hur många som helst som åker...

Sedan ska man ju ut och äta hit och dit. Med jobbet,
med vänner och en adventsmiddag med föräldrar och
svärföräldrar hinner vi säkert boka in...

Dessutom har jag några vänner som fyller år i december
månad som man gärna vill hinna med och fira. Antingen
blir man bjuden på kalas, eller så bjuder man in sig själv
på en liten kopp... dom kan ju ha bakat en tårta som man
inte vill missa...

Jag har också inplanerat att gå i kyrkan.
Varje år med jobbet, är vi inbjudna till Pingstkyrkan, som bjuder
på julkonsert med sång och klassisk julmusik på morgonen.
Det är jättemysigt, och efteråt får vi kaffe och lussebulle.

Sedan har man ju en konsert till att se fram emot. På fredag
bär det av till Slussen för att kolla in Soundtrack of our Lives.
Det kommer nog garanterat bli "skit-bra"!!!

Men det som är inbokat först och främst och är super spännande
är vårt första ultraljud, som sker på torsdag. Jag är supernervös,
men jag hoppas allt går bra.

Men det är ändå inte helt full-späckat schema, så lite vila och slöande hinner jag allt med...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0