En trevlig helg har passerat...

Vilken trevlig helg jag har haft!

Fredagen var det Soundtrack of Our Lives på Slussen. Det
var jag (som körde) och Robert, samt Lisa och Magnus.
Där var det mat och musik som gällde för hela pengen (som var jätte dyr).

Menyn bestod av en välkomst glögg, som serverades i
baren innan man fick sitt bord. Sedan var det fyrarätters
som gällde för maten. En förrätt, en fiskrätt, en kötträtt och
sedan avslutningsvis en dessert. Okay...(som Alderborn skulle sagt)...
det var väl inte den bästa matupplevelsen jag haft i mitt liv,
och inte överdrivet mycket mat heller, men den gick ner och
fick av mig medelbetyg... dvs *** (tre stjärnor)!

Men det som senare kom på menyn, dvs Soundtrack med Ebbot i
spetsen, ger jag utan tvekan ***** (fem stjärnor)!

Första set som spelades började lite soft. Vi satt och lyssnade
(som man gör på Slussen), och de körde både gammalt och nytt
och även lite mittemellan.

Andra set däremot, då började det röjas av både publiken och
bandet. Stämningen höjdes avsevärt, och det var deffinitivt bland
den bästa spelning jag sett på länge (och nu var jag nykter...). De
gick inte av scenen förrän klockan var 02-30.

Snacka om valuta för pengarna!!!

På lördagen var vi lite sega, eftersom vi inte kom i säng förrän klockan
var runt 04.00. Men  vi hade blivit bjudna på fika hos Peter och Madde
klockan tre. Så jag och Robert tog en skön och uppfriskande promenad
längs vår fina strandpromenad, efter som paret Scherman befinner sig
på Gustavsberg. Tyvärr missbedömde jag tiden lite, så vi blev en halvtimme
försenade. Förlåt! När vi väl kom fram hade Madde bakat en jättegod citronpaj
som vi blev bjudna på, även sockerkaka och pepparkakor till kaffet fick vi.

Sedan framåt kvällen fick vi skjuts in till stan av Peter. Där träffade vi en annan
Peter (Peter Hansson) inne på Butlers. Vi satt och tjötade lite, sedan var det
dags för mig och Robert att bestämma oss för att äta något (samma svåra
beslut som vi alltid har...). Vi bestämde oss för att gå till Napoli och beställa
varsin pizza och ta med oss hem. Det slutade med att vi var kvar på Napoli
och åt vår pizza där istället. (Typiskt oss...)

På söndagen körde jag ut Robert till jobbet. Han skulle jobba från 9-20.
Efter det tog jag mig en tur till Överby i Trollhättan. Jag hade tidigare sett
en julklapp till min far där, och som tur var fanns den kvar. Tyvärr kan jag
inte säga vad det är, eftersom man inte vet om han (pappa) får för sig att
läsa lite på din dotters blogg...

Sedan bar det iväg hem igen för att bjuda Ulle och Märda på fika. De höll
på att greja i sin nya lägenhet, och då tyckte jag att det var mysigt att bjuda
dem på en adventsfika med kaffe och lussebullar. William var också med
och skrattade och studsade upp och ner full av energi...

Efter det, tog jag mig en sväng upp till Blomsterlandet. Där inhandlade jag
lite nya blommor för att fixa till ännu mer julstämning hemma. Konstigt, men
hur det en går till, kommer man alltid hem med lite mer och lite fattigare än
vad man har planerat...men fint blev det...!

Sedan åkte jag ut till Ljungskile för att hälsa på mamma och pappa.
Där fick jag mat, som mamma bjöd på. Den var helt suverän.
Svamppaj a´la mamma!

När jag sedan åkte hem var det dags för Robert att sluta sitt jobb, så jag gjorde
inte ett knop när jag kom hem. Det blev film och soffan och tillslut sängen...

Trevligt med helger som dessa...



Kommentarer
Postat av: Madelene

Du hinner mycket på en helg du effektiva människa! Tack för i lördags, jag tyckte det var jättekul!! Kram Madelene

2007-12-10 @ 15:07:01
Postat av: Ulle

Tack för fikat, det satt perfekt!!! Kram Ulle

2007-12-10 @ 20:39:56
Postat av: Jocke

Ja visst var det en fantastisk afton :-)

Ok upplägg om än inte billigt, men totalt sett var det ju ganska, om inte mycket bra.

Ha det fortsatt gott.

2007-12-15 @ 21:59:55
Postat av: Jocke

De kom inte med så jag försöker posta igen.
Ursäkte spammet :-)

- J

2007-12-15 @ 22:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0