Dagens positiva/negativa händelse...

Positivt idag:

Var på Bvc och lyssnade på bebisen. Eftersom jag är i vecka 20,
så får man lyssna på barnets hjärtljud. Det var superfräckt.
Barnmorskan höll en liten apparat över magen och sedan tog
den upp ljuden från barnets hjärta och puls.
Det kändes som barnet fyllde hela rumet, och hjärtljudet var hur
tydligt som helst.

Det kändes jätte skönt. Nu kan jag slappna av lite tills nästa gång
vi ska på undersökning. Man har ju ju en förmåga att oroar sig i
onödan... det kan ju vara något...

Jag fick också reda på att jag har väldigt ovanlig blodgrupp.
AB negativ... tydligen är det bara 1% i Sverige som har den blodgruppen.
Så det gör mig ganska ovanlig, eller som jag vill kalla det...unik!

Negativt idag:

Robert har nämt det förut...

Att det ska vara så jäv-la svårt att göra rent efter sig i tvättstugan.

Jag var nere och "skällde"  på den personen som hade tvätt-tiden
innan oss. Hon påstod att någon hade tvättat på hennes tvätt-tid, så
hon tyckte den personen skulle stå för städandet...
- Skit samma!
Nu blir det ju jag som får tvätta efter två istället. Man ska ta sitt eget
ansvar för sin egen "skit", och sluta vara så egoistiska. Och det ska man
inte behöva sätta upp lappar för, det tillhör sunt förnuft!

Att det ska vara så svårt!

*

Ja, ja imorgon är en annan dag...då kommer det nya händelser i livet...!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt att ni fick höra er lillas/lilles hjärtljud! ...och att du är unik visste vi ju redan!!!

Säger det igen - flytta hit - här hålls det ordning i tvättstugan...

2007-12-20 @ 19:53:43
Postat av: kim

världens finaste... tvättstugan är helt oviktigt om man jämför med resan ni ska göra med den lilla snart....

fast jag fattar att man blir förbannad...

2007-12-20 @ 21:40:14
Postat av: Ulle

Vad härligt att höra bebisens hjärtljud, det är mäktigt. Säger som Lisa, vi vet ju redan att du är unik:-). Du kommer att få en spruta i rumpan efter förlossningen om bebisen och du har olika blodgrupper. Jag är A- så jag är lite mindre unik än du :-)

2007-12-21 @ 08:05:41
Postat av: Språkpolisen

Jätte skönt? Tvätt-tiden? ;-)

2007-12-22 @ 11:51:40
Postat av: kim

SKRIV NÅR NYTT!!!!! SÅ MAN VET ATT DU LEVER!!!!

2007-12-24 @ 23:52:10
URL: http://kim.karnfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0